Bandenreparatie hoeft tegenwoordig niet door de automobilisten zelf te worden uitgevoerd. Er zijn veel bandenreparatiewinkels in elke land waar je naartoe zou rijden; trouwens, er is altijd dat goede oude reserveband beschikbaar in de kofferbak van de auto of in het onderstel van de vrachtwagen die u rijdt.

Maar nu ik erover nadenk, er zijn momenten dat je door een afgelegen gebied gaan dat geen reparatiebedrijven heeft, noch bewoners om te helpen tijdens een lekke band. Erger is, de auto of vrachtwagen die je rijdt heeft geen reserveband, en je moet zo snel mogelijk uit die plek om welke reden dan ook.

Nou, eenvoudige band problemen zoals een nagelgat in de band loopvlak kan worden gerepareerd door de automobilisten zelf als ze in de bovenstaande situatie. Ze hoeven alleen maar een tang te hebben om de nagel te verwijderen die het loopvlak van de band sloeg, een aansluiting om het voertuig op te tillen, een moersleutel om de band te verwijderen, een kleine bandenpomp en een bandenreparatiekit (u een reparatiekit kopen bij een van uw buurthardware- of auto-onderdelenwinkels).

Bandenreparatiekits kunnen variĆ«ren in verpakking. De typische hebben een rasp tool, een invoeggereedschap, en een paar strengen van stekker strips / reparatie snaren (anderen hebben een buis van rubber cement – een lijm voor de stekker strips).

Het eerste wat je moet doen is om de auto te parkeren op een vlakke ondergrond op de weg schouder, zorg er dan voor dat de motor is uitgeschakeld en parkeerremmen worden ingeschakeld voordat hij de zijkant waar de lekke band is met een aansluiting. Als u iets handigs vinden om een van de wielen anders dan de platte te blokkeren om ervoor te zorgen dat de auto niet zal bewegen vooral wanneer het al is opgevijzeld, beter doen.