Bandenreparatie – Doe het zelf

Bandenreparatie hoeft tegenwoordig niet door de automobilisten zelf te worden uitgevoerd. Er zijn veel bandenreparatiewinkels in elke land waar je naartoe zou rijden; trouwens, er is altijd dat goede oude reserveband beschikbaar in de kofferbak van de auto of in het onderstel van de vrachtwagen die u rijdt.

Maar nu ik erover nadenk, er zijn momenten dat je door een afgelegen gebied gaan dat geen reparatiebedrijven heeft, noch bewoners om te helpen tijdens een lekke band. Erger is, de auto of vrachtwagen die je rijdt heeft geen reserveband, en je moet zo snel mogelijk uit die plek om welke reden dan ook.

Nou, eenvoudige band problemen zoals een nagelgat in de band loopvlak kan worden gerepareerd door de automobilisten zelf als ze in de bovenstaande situatie. Ze hoeven alleen maar een tang te hebben om de nagel te verwijderen die het loopvlak van de band sloeg, een aansluiting om het voertuig op te tillen, een moersleutel om de band te verwijderen, een kleine bandenpomp en een bandenreparatiekit (u een reparatiekit kopen bij een van uw buurthardware- of auto-onderdelenwinkels).

Bandenreparatiekits kunnen variëren in verpakking. De typische hebben een rasp tool, een invoeggereedschap, en een paar strengen van stekker strips / reparatie snaren (anderen hebben een buis van rubber cement – een lijm voor de stekker strips).

Het eerste wat je moet doen is om de auto te parkeren op een vlakke ondergrond op de weg schouder, zorg er dan voor dat de motor is uitgeschakeld en parkeerremmen worden ingeschakeld voordat hij de zijkant waar de lekke band is met een aansluiting. Als u iets handigs vinden om een van de wielen anders dan de platte te blokkeren om ervoor te zorgen dat de auto niet zal bewegen vooral wanneer het al is opgevijzeld, beter doen.

Lichtmetalen velgen reparatie: hangt af van de omvang van de schade aan lichtmetalen wielen …

Lichtmetalen velgen kunnen een groot verschil maken in een auto of motor, met verbeterde handling en een mooie uitstraling. Hierdoor upgraden liefhebbers al jaren naar grotere wielen, ter vervanging van basisstalen wielen en wieldoppen om een voertuig van anderen te onderscheiden en een soepelere rit te bieden.

De halteplaats bij de reparatiefaciliteit. Om te profiteren van deze trend, fabrikanten zijn begonnen met hun styling te veranderen aan te spreken op de vraag van de consument naar grotere en flashier wielen, het uitrusten van zelfs alledaagse voertuigen zoals SUV’s, compacte auto’s, bestelwagens, en motorfietsen met een grotere diameter lichtmetalen wielen.

Hoewel ze er geweldig uitzien, vormen lichtmetalen wielen een probleem. Wielen van Europese fabrikanten zoals Volvo, evenals 2- en 3-delige wielen, zoals BBS, hebben de neiging om zacht te zijn en zijn gemakkelijker beschadigd. Wanneer ze beschadigd zijn – gebogen of beteugeld, onder andere potentiële problemen – moet je ze volledig vervangen?

Het vervangen van uw wielen – via een dealer of lokale performance wheel shop – kan honderden dollars kosten en dagen duren, afhankelijk van de ernst van de schade.

Noodzaak, zeggen ze, is de moeder van de uitvinding. Omdat het vervangen van een fabriekswiel kan variëren van $ 350 tot $ 2.000 per wiel (voor sommige Porsche wielen), degenen die niet willen investeren in wielvervanging van een dealer begon te vragen over het hebben van hen “gebogen” terug uit – en de velg reparatie-industrie was geboren.

Zolang de veiligheid is geen probleem (dat is wanneer een wiel kan worden gerepareerd door een professionele technicus zonder afbreuk te doen aan het leven van de passagiers vertrouwen op het wiel om zijn werk te doen), dan lichtmetalen wiel reparatie is een uitstekende keuze voor economie en cosmetische restauratie. Maar als een wiel zwaar beschadigd is, brengt Metro Wheels uw veiligheid niet in gevaar.

Hoe kies je de juiste camperbanden & RV-banden

Weet je dat er een verschil is tussen banden van personenauto’s en camperbanden & RV banden? Zo niet, voel je dan niet slecht. De meeste mensen zijn zich er ook niet van bewust dat er een verschil is. Dit artikel zal u helpen om het verschil te leren en ervoor te zorgen dat u de juiste banden gebruikt voor uw CAMPER of camper.

Wanneer we kijken naar de twee verschillende soorten banden, zou je niet in staat zijn om visueel te vertellen dat ze verschillend zijn, maar er is een significant verschil tussen hen. Banden van personenauto’s zijn ontworpen voor tractie en handling over verschillende wegdek. Camper banden zijn ontworpen voor kracht om het gewicht van de camper en de inhoud ervan te ondersteunen en om de stress van bochten en rug te verwerken.

Camper- en trailerbanden zijn voorzien van “ST” op de zijwand. De ‘Special Trailer’ (ST) banden zijn gebouwd voor een betere duurzaamheid met hoge snelheid, langere trektijd en schadebestendigheid onder zware belastingen. Trailer band constructie varieert nogal wat van autobanden, om die reden, is het belangrijk om de juiste band te kiezen voor uw sleeptoepassing.

In het algemeen, trailer banden hebben dezelfde belasting bereik (of laag) van kraal tot kraal en zijn bias-laag constructie. Dit type constructie zorgt voor een stijvere zijwand die veiliger slepen biedt door het verminderen van trailer sway problemen. Het gebruik van ‘Personenauto’ (P) of ‘Light Truck (LT) banden op een CAMPER, camper of aanhangwagen wordt niet aanbevolen vanwege de constructie. Ze zijn meestal radiaal of bias-belted, waardoor voor een meer flexibele zijwand die kunnen leiden tot meer trailer zwaaien en verlies van controle.

De banden van het personenauto’s bepalen gewoonlijk hun voorwaarde door de hoeveelheid profieldiepte die zij hebben. Aangezien trailerbanden zijn ontwikkeld met een sterkere zijwand en omdat campers niet zo veel worden gebruikt als onze personenauto’s, slijt het loopvlak normaal gesproken niet zo snel, zodat de zijwandconditie gecontroleerd moet worden voor alle campers en aanhangwagens. De meeste trailerbanden hebben een levensduur van 3-5 jaar, maar dat kan aanzienlijk worden verlengd als de banden worden behandeld met een bandenbehandeling en bedekt wanneer ze niet in gebruik zijn.